All night long

Oooooouf, första dagen på länge jag har sovit såhär länge. Underbart, idag bilr det bara en vanlig seg söndag. Ta det lugnt och plugga kanske lite. Så idag har jag tid att läsa =D, ja jag läser. Är en bokmal (?) eller vad Timmy kallar mig. Just nu läser jag Såld. Rekomenderar den verkligen och den är hemsk.

Det är en sann berättelse om en ung rysk flicka som drömmer om ett bättre liv. Hon blir erbjuden om ett jobb som barnflicka i Sverige. Hennes biljett till friheten blir en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig. Gång på gång säljs hon till olika män. I all tysthet börjar hon planera sin fykt. I Såld berättar hon om hur hon mot alla odds lyckas bli fri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0